خرید آنلاین انواع گلدان سفالی و سرامیکی از لالجین

ساخت وبلاگ
خرید گلدان سرامیکی بزرگ از لالجین | شهر سفال

گلدان سرامیکی بزرگ سفید

گلدان های سرامیکی بزرگ یکی از گلدان های پرطرفدار هستند، این گلدان ها بصورت تکی و چندتایی تولید می شوند و بیشتر آنها هم رنگ سفید دارند، به این دلیل که رنگ سفید ساده است و همیشه زیبایی خاص خود را دارد و هیچ زمانی از چشم ما نمی افتد. این گلدان ابعاد بزرگی دارند و سنگین هستند به طوری که بعد از کاشت گیاه موردنظر جابجایی آن به سختی انجام می شود به همین دلیل قبل از کاشت باید محل مناسب آن را پیدا کنیم و بعد کاشت را انجام دهیم که نیازی به جابجایی گلدان نباشد. با شهر سفال همراه باشید.

انواع گلدان سرامیکی بزرگ

گلدان های سرامیکی بزرگ انواع مختلفی دارند و همانطور که گفته شد بیشتر آنها به رنگ سفید هستند، بعضی از این گلدان بدنه صاف و ساده ای دارند و برای افرادی که به دنبال کارهای ساده و سفید هستند مناسب است، اما بعضی از این گلدان ها در بدنه خود مدل دارند و این به این دلیل است که قالبی که گلدان ها به وسیله آن تولید شده اند طرح دار بوده اند و این طرح در بدنه گلدان شکل گرفته است. این گلدان ها در انواع مختلف تکی و چندتایی تولید می شوند که بعضی از این مدل ها در سایت قرار گرفته اند.

خرید گلدان سرامیکی بزرگ از لالجین | شهر سفال
انواع گلدان سرامیکی بزرگ

قیمت گلدان سرامیکی سفید بزرگ

گلدان های سرامیکی بزرگ فرایند تولید طولانی تری نسبت به سایر گلدان ها دارند، ابعاد آنها بزرگ است و مواد بیشتری برای تولید آنها استفاده می شود، و از طرفی وزن و ابعاد آنها باعث می شود که هنگام تولید مشکلات خاص خود را داشته باشند. و از آنجایی که مواد اولیه سرامیک و لعاب مورد استفاده در تولید سرامیک درجه یک قیمت زیادی دارد به همین دلیل قیمت این گلدان ها به نسبت بیشتر از سایر گلدان ها است.

فروش گلدان سرامیکی بزرگ

فروش گلدان سرامیکی بزرگ در هر تعدادی که مشتری بخواهد امکان پذیر است، یعنی هم به صورت عمده و هم به صورت خرده، اما ارسال آن از طریق پست امکان پذیر نیست، به این دلیل که بزرگ و سنگین است، ارسال این گلدان ها فقط از طریق اتوبوس و ماشین های باری ممکن است.

زیر گلدانی سرامیکی

برای اینکه بعد از آبیاری محیط اطراف ما کثیف نشود، باید از زیر گلدانی استفاده کنیم، فرقی نمی کند چه نوع زیرگلدانی استفاده کنید، اما اگر می خواهید جنس گلدان و زیر گلدانی یکی باشد، می توانید آن را نیز به همراه گلدان از سایت خرید کنید.

تولید گلدان سرامیکی بزرگ

تولید این مدل گلدان ها نسبت به سایر گلدان های کوچکتر سخت تر است، این گلدان ها سنگین هستند و حین تولید با دست جابجا نمی شوند و باید دستگاه جابجا شوند تا هم مشکلی برای گلدان پیش نیاید و هم مشکلی برای تولیدکنندگان، برای این گلدان ها از قالب های گچی استفاده می کنند که آنها را از قبل در تعداد زیاد آماده می کنند، مواد اولیه آنها نیز دوغاب است که از ترکیب چند نوع مواد مختلف تشکیل شده است و کیفیت بسیار خوبی دارد و باعث شده که گلدان ها نیز کیفیت بسیار خوبی داشته باشند.

این گلدان ها دوبار پخت هستند یعنی یکبار مرحله اول بعد از تولید حرارت می بینند و بار دوم بعد از لعابکاری حرارت می بینند، دوبار حرارت دیدن باعث می شود که گلدان بسیار محکم و مقاوم شود، لعابی که به گلدان ها زده می شود لعاب بی رنگ است که بصورت یک لایه روی گلدان قرار می گیرد، این کار توسط پیستوله انجام می شود برخلاف سایر گلدان ها که لعابکاری آنها بصورت غوطه وری انجام می شود. لعاب علاوه بر اینکه باعث زیبایی و شفافیت گلدان می شود. همینطور باعث می شود که گلدان استحکام بیشتری داشته باشد و قابل شست و شو باشد.

خرید گلدان سرامیکی بزرگ از لالجین | شهر سفال
فروش گلدان سرامیکی بزرگ

گلدان سرامیکی برای گل طبیعی

گلدان های سرامیکی برای کاشت گل و گیاه طبیعی بسیار مناسب هستند، مخصوصا گیاهانی که رطوبت دوست هستند و خاک گیاه باید مرطوب بماند، این گلدان ها بدنه صافی دارند و هوا نمی تواند داخل گلدان نفوذ کند و خاک گلدان را خشک کند به همین دلیل خاک مدت بیشتری مرطوب می ماند. گلدان سرامیکی بزرگ به دلیل مقاومت زیادی که دارد بسیار مناسب کاشت گیاهانی مثل درختچه های آپارتمانی مانند کاج، یوکا، دراسنا، بنجامین و غیره است.

گلدان سرامیکی محیطی

گلدان های سرامیکی بزرگ به عنوان گلدان های محیطی شناخته می شوند، به این دلیل که می توان این گلدان ها را در محیط های باز استفاده کرد. مکان هایی مثل حیاط منزل، محوطه باز آپارتمان، پارک ها، و همینطور فروشگاه ها، ادارات، بانک ها، ورودی آپارتمان و حتی به عنوان گلدان کنارسالنی داخل منزل می توان از این سایز گلدان ها استفاده کرد.

خرید عمده گلدان سرامیکی بزرگ

همانطور که گفته شد شما می توانید این گلدان ها را هم بصورت خرده و هم بصورت عمده خرید کنید، اگر فقط یک سری از این گلدان ها را بخواهید ما آن را با اتوبوس برای شما ارسال می کنیم، اما اگر تعداد زیادی از این گلدان ها را می خواهید ابتدا باید با ما تماس بگیرید تا قیمت عمده این گلدان ها برای شما ارسال شود.

خرید گلدان سرامیکی بزرگ از لالجین | شهر سفال
خرید عمده گلدان سرامیکی بزرگ

انواع گلدان سرامیکی جدید

فروشگاه و تولیدی شهر سفال به دلیل اینکه در شهر لالجین مرکز و منبع تولید محصولات سفالی و سرامیکی قرار دارد، به همین دلیل مجموعه بزرگی از گلدان های سرامیکی جدید را در خود جای داده است که قیمت آنها نیز بسیار مناسب است. شما می توانید گلدان های طرح جدید و به روز را در سایت شهر سفال خیلی زودتر از سایر فروشگاه های اینترنتی که بصورت غیرمستقیم با کارگاه های لالجین کار می کنند، مشاهده کنید، از طرفی از آنجایی که از شهر سفال بی واسطه خرید می کنید می توانید خرید خود را با قیمت های بسیار مناسب و کم انجام دهید.

گلدان سرامیکی برای گل طبیعی

تمامی گلدان های موجود در سایت مناسب کاشت انواع گل و گیاه هستند. شما می توانید با توجه به ابعاد گیاه خود گلدان مناسب آن را از سایت انتخاب کنید. گلدان های سرامیکی به خوبی از گیاه محافظت می کنند و برای دیزاین همه مکان ها موجود هستند. این گلدان ها بدنه صاف و بدون تخلخلی دارند و خاک گیاه را مرطوب نگه می دارند و از طرفی قابل شست و شو هم هستند. گلدان های سرامیکی برای زمانی که شما در مسافرت هستید و نمی توانید مرتب گیاهان خود را آبیاری کنید بسیار مناسب هستند، زیرا همانطور که گفته شد خاک گلدان را مرطوب نگه می دارند.

خرید اینترنتی گلدان سرامیکی بزرگ

گلدان های بزرگ امکان خرید اینترنتی دارند، اما به دلیل ابعاد بزرگی که دارند نمی توان آنها را با پست ارسال کرد و فقط می توان آنها را با اتوبوس و در تعداد بالا با ماشین باری ارسال کرد.

 

راستی! خوشحال میشیم در   کانال تلگرام   یا   پیج اینستاگرام    شهر سفال عضو بشید.

خرید آنلاین انواع گلدان سفالی و سرامیکی از لالجین...
ما را در سایت خرید آنلاین انواع گلدان سفالی و سرامیکی از لالجین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شهر سفال ceramicvase بازدید : 217 تاريخ : پنجشنبه 25 اسفند 1401 ساعت: 18:05

آموزش میناکاری روی سفال بصورت رایگان

آموزش میناکاری روی سفال (لعاب برجسته)

در این مقاله قصد داریم به آموزش میناکاری روی سفال بپردازیم. این هنر سابقه ای ۵هزار ساله دارد و جزو صنایع دستی می باشد. امروزه سفالگری علاقه مندان زیادی پیدا کرده و بیشتر افراد دوست دارند این هنر گرانبها را یاد بگیرند، از کار با چرخ سفالگری و ساختن دست سازه ها گرفته تا نقاشی روی سفال و لعاب برجسته یا همان میناکاری روی سفال. علاوه بر اینکه کار با گل و سفالگری آرامش خاصی دارد و ذهن را منسجم می کند، می توان در کنار آن به کسب درآمد هم رسید. با شهر سفال همراه باشید.

با توجه به اینکه فضای مجازی گسترش یافته و به راحتی می توان همه چیز را از طریق اینترنت خرید کرد، دسترسی به وسایل سفالگری هم آسان شده است، ابزاری مثل چرخ سفالگری در ابعاد مختلف، ابزارهای مخصوص سفالگری، گل رس، رنگ های مخصوص نقاشی و غیره که به راحتی می توان همه اینها را از شهر لالجین خریداری کرد.

در این میان هنر میناکاری بیشتر از هر چیز دیگری طرفدار پیدا کرده و افراد مختلف، مخصوصا خانم های خانه دار برای اینکه وقت خود را بیهوده تلف نکنند و از آن استفاده مفیدی بکنند اقدام به آموزش این هنر زیبا می کنند و برای خود یک منبع کسب درآمد ایجاد می کنند.

ما دراینجا به طور کامل و مرحله به مرحله و با زبانی قابل فهم این هنر زیبا را به شما آموزش می دهیم پس اگر علاقه مند هستید این هنر را یاد بگیرید تا انتهای این مقاله یعنی آموزش میناکاری روی سفال با ما همراه باشید.

در ابتدای کار آموزش میناکاری روی سفال شما به یک سری ابزار احتیاج دارید که بابد آنها را قبل از شروع کار تهیه کنید.

وسایل موردنیاز میناکاری روی سفال

  • سفال و یا سرامیک خام
  • شابلون های میناکاری
  • استامپ
  • سیاه قلم
  • لعاب، پودر لعاب

آموزش مرحله به مرحله میناکاری

در مرحله اول شما باید محصول موردنظر خود را به طور کامل سمباده بکشید تا سطح آن صاف و یکدست شود.

در مرحله دوم اگر محصول موردنظر شما بشقاب است ابتدا باید با استفاده از مداد مشکی وسط آن را پیدا کنید و سپس به قسمت های مساوی تقسیم کنید. بعد از این کار در مرحله سوم شابلون را روی کار قرار داده و با استفاده از جوهرمخصوص میناکاری نقش موردنظر را روی بشقاب بکشید.

در مرحله چهارم از آموزش میناکاری روی سفال باید طرح هایی که روی شابلون هایی که از قبل آماده کرده اید وجود دارد را با استفاده از قیچی از هم جدا کنید، این طرح ها را روی استامپ بزنید و بعد شابلو را روی قسمتی از سفال که می خواهید طرح آنجا باشد قرار دهید و فشار دهید تا طرح روی سفال منتقل شود، بعد از اینکه بصورت کامل ایمن کار تمام شد با استفاده از سیاه قلم که داخل پمپ مخصوص ریخته اید، سیاه قلم طرح را بکشید.

مرحله پنجم که مهم ترین مرحله است، لعاب زدن می باشد. در این مرحله از آموزش میناکاری روی سفال باید رنگ ها را طوری انتخاب کنید که باهم هماهنگی داشته باشند.

برای شروع می توانید از طرح های آماده که توسط افراد ماهر کشیده شده اند کمک بگیرید و آنها را الگوی کار خود قرار دهید. در این مرحله بعد از اینکه لعاب ها را آماده کردید مقداری از آنها را داخل پمپ های مخصوص بریزید و نام رنگ ها را روی پمپ بنویسید تا دوباره دچار مشکل نشوید.

قبل از استفاده پمپ را تکان دهید تا لعاب داخل آن خوب مخلوط شود و بعد با استفاده از سوزن پمپ نقوش را با لعاب پر کنید، توجه داشته باشید که این کار را با دقت انجام دهید، و با لعاب کم یا زیاد داخل نقوش را پر نکنید. و دقت کنید که بین نقش ها فضای خالی باقی نماند. شما می توانید دور نقش را لعاب سفید بزنید و زمینه آن را آبی فیروزه ای یا سبز بزنید.

در مرحله آخر از آموزش میناکاری روی سفال باید فِرِد روی کار بپاشید و سپس آن را داخل کوره بگذارید. شاید برای شما سوال پیش آید که فِرِد چیست، فِرِد دانه ریز شیشه ای است که برای براق و ضدآب شدن کار روی آن می پاشند.

آموزش میناکاری روی سفال بصورت رایگان
آموزش میناکاری روی سفال

 

آموزش میناکاری روی سفال بصورت رایگان
آموزش میناکاری روی سفال

بیشتر بدانید: آموزش معرق کاری روی سفال

پختن سفال میناکاری در کوره

برای پخت سفال میناکاری شده با توجه به نوع جوهر استفاده شده در آن می توانیم پخت آن را به سه حالت تقسیم کنیم، در حالت اول پخت نرم است که در آن زمان پخت کم است، حالت دوم پخت متوسط است که در آن زمان پخت هم متوسط است، حالت سوم پخت سخت است که در آن زمان پخت بالا است.

بطور کلی رنگ های مورد استفاده برای میناکاری را باید با درصد سرب گوناگون و مقاوم در برابر اسید انتخاب کرد. سفال میناکاری شده که در برابر هوازدگی مقاوم باشد برای پخت به حرارت ۹۰۰ درجه نیاز دارد که این حرارت با توجه به نوع حرارت می تواند تغییر کند.

بیشتر بدانید: مدت زمان پخت سفال در کوره

سیاه قلم چیست؟

سیاه قلم مخلوطی از چسب، گرافیت و غیره است، هنگامی که طرح سیاه قلم روی کار زده می شود، هنگام پر کردن داخل نقوش با لعاب های رنگی، دیگر رنگ خارج از نقش زده نمی شود و کار تمیز در می آید.

چگونه سیاه قلم بکشیم؟

این مرحله هم یکی از مراحل ساده و مهم در آموزش میناکاری روی سفال است که بسیار ساده و راحت است، ابتدا باید پمپ مخصوص را از سیاه قلم پر کنید و سپس روی خطوطی که طراحی کرده اید بکشید به عبارت دیگر خطوط را پررنگ کنید. توجه داشته باشید که این کار در عین راحتی دقت بالایی می خواهد و شما نباید هنگام زدن سیاه قلم دستتان بلرزد.

ساخت لعاب میناکاری

برای ساخت لعاب میناکاری شما به لعاب پودری، ترانس و آب نیاز دارید. ما برای ساخت تمام رنگ های میناکاری از یک فرمول استفاده می کنیم، بحز رنگ سفید. به عنوان مثال شما برای ساخت لعاب رنگی ۵۰ گرم پودر رنگ را با ۷۵۰ گرم ترانس و نیم لیتر آب را با هم مخلوط می کنید.

نکته ای که در اینجا قابل ذکر است این است که مقدار آب آنچنان مهم نیست چرا که اگر شما آب زیادی داخل ترکیب بریزید می توانید بگذارید ترکیب ته نشین شود و آب اضافی را تخلیه کنید و یا اگر آب کمی داخل ترکیب ریختید می توانید مجدد به آن آب اضافه کنید.

برای ساخت رنگ سفید به عنوان مثال ۵۰ گرم رنگ سفید را با ۳۰ گرم ترانسفر ترکیب کنید و سپس به مقدار لازم آب به آن اضافه کنید. بعد از تمام شدن ساخت لعاب آن را از صافی عبور داده و داخل یک بطری بریزید.

آموزش ساخت سیاه قلم 

شما برای ساخت سیاه قلم میناکاری به سه نوع مواد نیاز دارید که شامل: روغن هریوس، ترانسفر یا MT60 و گرافیت. در ابتدا روغن را داخل یک ظرف مانند سطل می ریزید و سپس گرافیت را کم کم به آن اضافه می کنید و همزمان هم می زنید.

بعد از اینکه بطور کامل مخلوط شد ترانسفر را اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم تا کامل مخلوط شود و محلولی یکدست بدست آید. بعد از حدود نیم ساعت مخلوط بدست آمده را امتحان می کنیم تا ببینیم غلظت آن مناسب است یا نه، اگر مخلوط غلیظ بود به آن مقداری روغن هریوس اضافه می کنیم و اگر رقیق بود مقداری ترانسفر اضافه می کنیم. سپس مخلوط را از صافی عبور می دهیم و داخل یک ظرف می ریزیم.

آموزش میناکاری روی سفال بصورت رایگان
آموزش میناکاری روی سفال

کسب اطلاعات بیشتر: آموزش آینه کاری روی سفال

آموزش میناکاری روی سفال بدون کوره

برای میناکاری روی سفال بدون کوره از رنگ های سرد استفاده می کنند که نیاز به حرارت و پختن نداشته باشد. در این روش بعد از اینکه طرح را روی کار کشیدیم آن را رنگ می کنیم و اجازه می دهیم خشک شود و بعد از آن کار ما آماده است.

آموزش میناکاری روی سفال بصورت رایگان و تصویری | شهر سفال
آموزش میناکاری روی سفال

تفاوت میناکاری و خاتم کاری در چیست؟

بسیاری از افراد میناکاری و خاتم کاری را باهم اشتباه می گیرند در صورتیکه این دو هنر هیچ ربطی به هم ندارند و فقط از نظر آوا با هم متناسب هستند. بطور کلی خاتم کاری از چند ضلعی های منظمی تشکیل شده که با کنار هم قرار گرفتن آن یک طرح هندسی و بسیار زیبا ایجاد می شود. ابزاری که در این هنر استفاده می شود، انواع چوب، انواع استخوان، مفتول های فلزی، از همین ابزارها می توان فهمید که این دو هنر هیچ ارتباطی باهم ندارند.

راستی! خوشحالی میشیم در  کانال تلگرام   یا پیج اینستاگرام  شهر سفال عضو بشید.

خرید آنلاین انواع گلدان سفالی و سرامیکی از لالجین...
ما را در سایت خرید آنلاین انواع گلدان سفالی و سرامیکی از لالجین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شهر سفال ceramicvase بازدید : 270 تاريخ : دوشنبه 1 اسفند 1401 ساعت: 17:55